تحویل زودتر از موعد ID.4 به مشتریان

شرکت ماموت خودرو به عنوان نماینده واردات، فروش و ارائه خدمات پس از فروش محصولات برند فولکس واگن طی هفته گذشته بیش از ۱۰۰ دستگاه از نخستین سری تعهدات خودرو تمام برقی ID.4 را پیش از موعد مقرر به خریداران تحویل داد.

فولکس واگن ID.4 به عنوان اولین خودرو تمام الکتریکی برند فولکس واگن در بازار ایران چندی پیش توسط ماموت خودرو در سامانه خودروهای برقی عرضه شد. مبلغ علی الحساب ثبت نام این خودرو ۹۵۰ میلیون تومان بود اما اکنون قیمت نهایی آن بالای دو میلیارد تومان اعلام شده است.

مشتریان ID.4 مبلغ ۲.۲۲۳.۷۰۰.۰۰۰ تومان برای این خودرو پرداخت کرده اند که خودرو به همراه یک شارژر خانگی ۳/۷ کیلوواتی گروه مپنا، خودرو تحویل مشتری می‌شود.

فولکس واگن ID.4 یک کراس اوور کامپکت تمام برقی است که موتور 168 اسب بخاری و 310 نیوتن متری آن از طریق یک باتری 55.7 کیلووات ساعتی تغذیه می شود و بر اساس کاتالوگ می تواند با یک بار شارژ کامل 442 کیلومتر حرکت کند.

این خودرو در بازار های جهانی با چندین مدل پک باتری عرضه می شود ولی نسخه موجود در ایران از پک باتری 55.7 کیلووات ساعتی بهره می برد که با شارژ سریع (20 تا 80 درصد) حدود 35 دقیقه و با شارژر های خانگی و با ولتاژ عادی حدود 8.5 ساعت برای رسیدن به فول ظرفیت زمان نیاز دارد.

ازجمله امکانات مهم این خودرو می‌توان به سیستم خودران سطح 2 (کروز کنترل اداپتیو، رادار خروج از خط با دستیار حفظ حرکت بین خطوط، رادار تشخیص برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار جهت جلوگیری تصادف از جلو)، امبینت لایت اختصاصی فولکس‌واگن (ID. Light) که مدهای رانندگی را با LED هایی در داخل و زیر شیشه جلوی خودرو به محیط القا می‌کند، سقف پانورامیک و سیستم کنترل حرارت هوشمند پک‌های باتری باقابلیت خنک کاری توسط آب اشاره کرد.