زمستان مهمان ماست و امیدواریم ماشین شما برای آن آماده باشد؛ اگر هم نه، مشکلی نیست! رعایت نکات زیر این اطمینان را می‌دهد که خودروی شما برای شرایطی برفی و یخبندان آماده است.
زنجیر چرخ مناسب
اگر مسیرهای تردد شما برف‌گیر یا کوهستانی است، یا قصد اسکی کردن در مناطقی با ارتفاع بالا در تعطیلات را دارید، خرید زنجیر چرخ اهمیت دارد. برای یافتن زنجیره‌ چرخ مناسب بایست به اندازه دقیق تایر و عرض لبه دقت شود که اطلاعات مربوط به آن در دفترچه راهنما درج شده است.
یخ بستن شیشه‌ها؛ یک موقعیت بحرانی در زمستان
وقتی سخن از یخ زدن پنجره‌های اتومبیل می‌شود، باید به یاد داشت که رانندگی با پنجره یخ بسته هم برای خود خودرو خطرناک است و هم سایر وسایل نقلیه را در معرض خطر قرار می‌دهد. به عبارت دیگر، تمامی پنجره‌ها باید روشن باشند تا از دید بهینه اطمینان حاصل شود. بررسی کنید که محفظه شیشه‌پاک‌کن همیشه حاوی مقادیر کافی ضدیخ است در غیر این صورت پاک‌کننده می‌تواند به یک لایه یخ بر روی شیشه جلو اتومبیل تبدیل شود. همچنین بررسی تیغه برف‌پاک‌کن به طور مرتب حائز اهمیت است. در صورت خوردگی تیغه، هنگام استفاده رگه‌هایی بر روی شیشه جلو اتومبیل برجای می‌ماند که هنگام رانندگی به‌ویژه در برابر نور، به شدت دید را محدود می‌کند.
برف روی سقف خودرو را بروبید
هنگامی‌که در حال پاک کردن برف شیشه‌ها هستید مهم است که تا حد ممکن مقدار بیشتری از برف روی سقف خودرو را پاک کنید. اگر هنگام رانندگی ، هنوز یک پتوی برفی روی سقف وجود داشته باشد، به احتمال زیاد هنگام حرکت بر روی شیشه عقب اتومبیل سر خواهد خورد و هنگام استفاده از ترمز با یک بهمن ناگهانی روی شیشه‌ها مواجه می‌شوید. بیلچه‌ یا پاروهای دستی با لبه لاستیکی برای زدودن برف مفیدند زیرا از رنگ محافظت می‌کنند. تایر زمستانی در نهایت اگر در زمره افرادی هستید که به ورزش‌های زمستانی بسیار علاقمندید یا مسیر روزمره شما از مناطق کوهستانی و برف‌گیر است استفاده از تایرهای زمستانی گزینه خوبی است.
موارد جانبی
هنگام مسافرت در زمستان مطمئن شوید که خودرو سوخت کافی داشته و در سلامت است. همچنین لباس گرم اضافی و مقداری مواد غذایی برای خود بردارید و پس از دریافت اطلاعات از وضعیت جاده‌ها یه سفر زیبای زمستانی را تجربه کنید.