فولکس واگن پرچمدار خودروهای خود را در موتورشو ژنو رونمایی کرد تا مفهومی کامل از آنچه در آینده خودروسازی خواهد گذشت، نشان دهد. کانسپت I.D. VIZZION به صورت کاملا خودکار از طریق واقعیت افزوده و هوش مصنوعی، با حرکات دست یا صوت قابل کنترل است.
این خودرو از زبان دیگر اعضای خانواده I.D پیروی می‌کند. این خودرو یک بعد جدید از راحتی، رفاه، ایمنی و پایداری را بیان می‌کند. I.D. VIZZIONدر نگاه اول نشان می‌دهد که چگونه معماری تمام الکترونیک به ما نوع جدیدی از آزادی را در طراحی داخلی و بیرونی خودرو را می‌دهد. این خودروی مفهومی، یک طراحی جذاب و بنیادی را توسط نوآوران را ارائه می‌دهد.
این بخشی از دنیای دیجیتال است که به مسافران خود اجازه می‌دهد تا فضای بیشتر برای استراحت، ارتباط یا فرصت پرداختن به امور مختلف از جمله کار را در حالی‌که در جاده هستند، داشته باشند.I.D. VIZZION نشان می‌دهد که چگونه فولکس‌ واگن نوآوری‌های خود را هر سال در مسیر آینده معرفی می‌کند و موجب می‌شود رانندگی هیجان‌انگیزتر از همیشه باشد. در حالی‌که عملکرد واقعیت افزوده به کاربر چشم‌انداز سال 2030 را نشان می‌دهد، رانندگی اتوماتیک در بالاترین سطح ممکن، برای سال 2025 آغاز می‌شود.
تاکنون در طراحی I.D. VIZZION سیستم چرخ‌ها تمام الکتریکی با دو موتور الکتریکی و خروجی 225 کیلووات است. محدوده عملیاتی نیز 665 کیلومتر برای هر بار شارژ در سال 2022 خواهد بود. این همان سالی است که اولین نسخه از این خودرو به تولید انبوه خواهد رسید. با این کانسپت، فولکس واگن نشان داد که پتانسیل بالایی در پایه تکنولوژی‌های تازه توسعه یافته برای خانواده I.D. دارد.