دست‌اندازهای سال 96 برای بازار خودروی کشور کم نبود با این حال اتفاق‌های خوبی هم رخ داد که به نوبه خود این سال را متمایز ساخت. بسته شدن ثبت سفارش، افزایش تعرفه واردات خودرو و رشد بهای ارز در کشور نوساناتی بود که به بازار خودرویی ایران چندین لرزه داد. در همین ایام پس از گذشت حدود دو دهه فروش دو محصول از برند فولکس واگن آغاز شد. فولکس واگن در مقام یکی از برترین و محبوب‌ترین خودروسازان جهان که تعداد قابل توجهی از پرفروش‌های جهانی را تولید می‌کند در همکاری و با نمایندگی ماموت خودرو به ایران بازگشت تا بر کیفیت و رقابت‌پذیری بازار کشور افزایش دهد.
ماموت خودرو به عنوان زیرمجموعه گروه ماموت، یکی از خوشنام‌ترین خودروسازان کشور دو مدل تیگوان و پاسات که در بازار جهانی به‌ویژه اروپا پرفروش بوده‌اند را در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد. استقبال از فروش این محصولات در دی‌ماه بسیار قابل توجه بود و موجب شد تا ظرفیت این دو خودرو به سرعت تمام شود. به‌طور کلی به دلیل کیفیت بالا و طراحی زیبا، تولیدات فولکس واگن در دنیا با استقبال مواجه شده و به سادگی در رقابت با دیگران، اغلب در رده پرفروش‌ترین‌ها قرار می‌گیرند.
فولکس واگن که در کنار آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، سیات، اشکودا، مان، اسکانیا، پورشه، ایتال‌دیزاین و دوکاتی در زیرمجموعه گروه فولکس واگن قرار دارد، تکنولوژی بالا را در کنار سلیقه روز خودرویی قرار داده و معمولا تمامی آنچه مصرف‌کننده از یک خودروی شهری از قبیل کیفیت، آپشن‌های متعدد، طراحی داخلی و بدنه چشم‌نواز، مصرف سوخت مناسب، ایمنی و استاندارد بالا را می‌خواهد، ارائه می‌کند.
سه مدل از برند فولکس واگن یعنی گلف (رده اول)، پولو (رده سوم) و تیگوان (رده هشتم) جز 10 خودروی پرفروش اروپا و جهان در سال 2017 جای گرفته‌اند. ورود هفتمین خودروی پرفروش جهان (تیگوان) به بازار ایران در شرایطی رخ داد که لرزه‌های نوسانات بالا بود با این وجود به خوبی از تیگوان و پاسات استقبال و بازار خودرویی رقابتی‌تر شد.
هنوز از ورود فولکس واگن به ایران زمان زیادی نمی‌گذرد و بر این اساس محصولات آن در بازار کم است. این مسئله موجب شده تا بسیاری برای خرید محصولات آن منتظر باشند و فروش تیگوان و پاسات را از طریق نمایندگی‌های ماموت خودرو یا بازار آزاد پیگیر شوند. به نظر می‌رسد ورود فولکس واگن به ایران سلیقه طیف گسترده‌ای از مشتریان را پوشش خواهد داد و از این منظر قابل توجه است.