شرکت خودروسازی فولکس‌واگن به همراه سایر خودروسازانی که اخیرا به ناوگان تولید خودروهای برقی علاقه‌مند شده‌اند و به آن پیوسته‌اند، به دنبال تولید یک خودروی سوپر اسپرت تمام برقی است.
دکتر “فرانک ولشچ”، عضو هیئت مدیره فولکس واگن در یک نشست خبری گفت: “Pikes Peak” یکی از مشهورترین مسابقات اتومبیل‌رانی جهان است. این یک چالش بزرگ است و به همین دلیل برای اثبات قابلیت‌های فناوری‌های آینده فوق‌العاده مناسب است.
وی افزود: خودروی مسابقه‌ای الکتریکی ما به فناوری نوآورانه‌ای در زمینه باتری و نوع رانندگی مجهز شده است. آزمایش‌های سخت و پراسترس در “Pikes Peak” به ما یافته‌های مهمی می‌دهد که به توسعه خودرو در آینده کمک خواهد کرد و محصولات ما و تکنولوژی‌های آنها را نمایش خواهد داد.
فولکس‌واگن با یک شرکت توسعه فنی در ولفسبورگ همکاری می‌کند تا نمونه اولیه را تولید کند. آقایSven Smeets مدیر قسمت موتور اسپرت فولکس‌واگن در این خصوص گفت: “مسابقه Pikes Peak شروع تازه‌ای در زمینه خودروهای الکتریکی است. ما در حال توسعه فنی خودروی مسابقه‌ای تمام الکتریکی برای اولین بار هستیم. این مسابقه نقطه عطفی در مسابقات موتور اسپرت خواهد بود، تیم ما برای شرکت در این مسابقه شگفت انگیز در حال فعالیت است. فولکس‌واگن در سال 1987 با خودروی گلف که به 2 موتور مجهز بود این مسابقه را با رقابت تنگاتنگی پایان داد.”

مسابقه کوهستانی Pikes Peak که با نام “مسابقه در ابرها” شناخته می‌شود، از سال 1916 در کوهستان راکی در اطراف کلرادو در حال برگزاری است. مسیر این مسابقات 19.99 کیلومتر است که مسابقه دهندگان باید 1440 متر شیب‌های تند را در ارتفاع 4300 متری سطح دریا طی کنند. رکورد قبلی این مسابقات در سال 2016 توسط Rhys Millen با زمان 8 دقیقه و 57.118 ثانیه ثبت شده است و فولکس‌واگن امیدوار است تا با این خودرو، رکورد رقیبان الکتریکی‌اش را بشکند.